سیستم تلفنی ایزابل در بدو ورود عملکرد حرفه ای خود را با معرفی دو نسخه 2.5 و 4 آغاز نموده است. نسخه 2.5 که در واقع اولین نسخه انتشار ایزابل با عنوان بتا یا نسخه آزمایشی بود و طی مدت کوتاهی نسخه اصلی و پایدار ایزابل 4 منتشر و در معرض دسترس عموم قرار گرفت. هم اکنون طیف وسیعی از متخصصان و فعالان این حوزه با تکیه و اعتماد به این سیستم تلفنی نوپا ساختار های گسترده ی ارتباطی را برنامه ریزی و به مرحله اجرا در آورده اند.
سیستم تلفنی ایزابل با طراحی یک پلتفرم آسان، سهولت کارکرد را در حیطه مدیریت ارتباطات هر نوع سازمان و مجموعه کاری به ارمغان آورده است. قابلیت ها و سرویس های سیستم تلفنی ایزابل مشتمل بر ارتباطات گسترده و نامحدود تلفنی، ارتباط با CRM های درون سازمانی، فکس، ویدئو کنفرانس، ضبط مکالمات، گزارش گیری و امکانات بی نظیر دیگر می باشد.
این مقاله با هدف ارائه راهکار و شیوه مناسب جهت ارتقای سیستم تلفنی از الستیکس به ایزابل نسخه 4 تهیه و منتشر گردیده است.
انجام تنظیمات:
در این راهکار پیشنهادی عملیات بروزرسانی به سادگی فشردن تنها یک دکمه پایان می پذیرد. تیم توسعه دهنده سیستم تلفنی ایزابل با ایجاد ماژول به روزرسانی کلیه موانع و محدودیت های اقدام به عملیات مهاجرت ازالستیکس به نسخه 4 ایزابل را مرتفع نموده است.
پیش از انجام هرگونه تنظیمات، اقدام به تهیه نسخه پشتیبان از تنظیمات فعلی سیستم خود نمایید. فرآیند زمانی تنظیمات مهاجرت حداکثر 3 دقیقه به طول می انجامد.
طبق مراحل زیر اقدام نمایید:
- از کلیه بخش ها و تنظیمات موجود در سیستم الستیکس یک نسخه پشتیبان تهیه و دانلود نمایید.
- سیستم تلفنی ایزابل را به وسیل فایل ISO برروی سرور خود نصب نمایید.
- پس از پشت سرگذاردن مراحل نصب، دسترسی به پنل مدیریت تحت وب سیستم ایزابل را فراهم نمایید.
- وارد بخش Backup/Restore از تنظیمات System شده، نسخه پشتیبان دانلود شده از تنظیمات الستیکس را در این قسمت آپلود و گزینه “Migrate from Elastix” را انتخاب نمایید.
- با گذشت چند دقیقه و با مشاهده پیغام “Migration Complete!” عملیات به روزرسانی به اتمام رسیده است.
پس از اعمال تغییرات وارد بخش تنظیمات شده، وضعیت به روزرسانی را بررسی و از نتیجه موفقیت آمیز عملیات اطمینان حاصل فرمایید.
توصیه: آخرین نسخه ایزابل را همیشه از سایت issabel.ir دریافت نمایید.